26 Ocak 2012 Perşembe

GÜVERCİNLER

Kış geldi ya benim evin penceresi; her kış sabahında olduğu gibi gene güvercinlerin uğrak yerlerinden birisi oldu.

Çünkü karlı kış günlerini yaşadığımız şu günlerde daha önceki yıllarda olduğu gibi her sabah onlara yem veriyorum.

Elbette benim verdiğim yemler onlara yetmiyor biliyorum ama bu da bir şeydir düşüncesiyle devam ediyorum ki edeceğimde…

Ama ne yazık ki benim pencerem; muhtemelen oturduğum mahalledeki tek pencere…
Onlarca evin tek penceresi…

Sabahları o güvercinlerin iki buğday parçası için nasıl çırpındıklarını görmek bile insanın vicdanına dokunurken, bu ne kadar üzücü bilemezsiniz.

Açlık yoğun bir şekilde soğukla birlikte onları öyle esir almış ki yem verirken bile uçmuyorlar ve sizin elinizi uzatıp, yem koymanızı seyrediyorlar.
Neredeyse yaşamlarını hiçe sayarcasına…

Korunma güdüsünün ne hale geldiğini görmek bile o an için korunmasız olan bu hayvanlar açısından cidden ürkütücü…

Lütfen siz de evinizden çıkmadan önce pencerenize ya da balkonunuza birkaç avuç buğday koyun. Koyduğunuz anda bilin ki bir veya belki birden fazla güvercinin hayatını kurtarmış olabilirsiniz.

Ve inanın ki ellerinizden yaşama uzanan bir yolculuktur; onların size güvenerek pencerenize gelmeleri…

Onlar karınlarını bir nebze doyururken, siz içinize yerleşen hüzünle karışık huzuru inanın daha yoğun hissedeceksiniz.
Çünkü insan olmanın ne demek olduğunu gösterebileceğiniz en kolay şeyi yapmışsınızdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder